Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

جذابیت توریستی استانبول | چرا تور‎یستها جذب استانبول میشوند؟

استانبول در طول این سال‌ها، یکی از کلان شهرهای بزرگ جهان به حساب آمده است. مستعمره بیزانس در حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس و به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس قسطنطنیه تبدیل شد. پس از تسخیر شهر توسط عثمانی‌ها، مکان باشکوه خود را به عنوان قلب امپراتوری خود حفظ کرد. این شهر (که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به طور رسمی به استانبول تغییر نام داد؛ با بقایای باشکوهی از تاریخ طولانی و درخشان خود آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. گشت و گذار در اینجا حتی خسته‌ترین بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.در واقع جذابیت توریستی استانبول زبانزد خاص و عام است.

علاوه‌بر چهار مورد بزرگ (ایا صوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی و بازار بزرگ) زمان کافی برای کاوش در سایر مناظر باقی می‌ماند. اگرچه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در منطقه قدیمی شهر سلطان احمد یا نزدیک آن واقع شده‌اند؛ اما مجموعه‌ای خیره کننده از مکان‌های دیگر وجود دارد که می‌توانید آنها را بازدید کنید. سفر خود را با لیست برترین جاذبه‌های گردشگری استانبول در این مقاله برنامه‌ریزی کنید.

مکان‌های تفریحی استانبول در کرونا

درست است که این‌روزها کرونا امانمان را بریده است. در این دو سال نتوانستیم یک آب خوش را از گلویمان پایین دهیم. به شهر یا کشوری سفر کنیم و از آن لذت ببریم. اما مکان‌های تفریحی در استانبول وجود دارند که در ایام کرونا نیز می‌توانید به این مناطق سر زده و از آن‌ها دیدن کنید. در زیر لیستی از این مکان‌ها را برای شما قرار داده‌ایم:

کلیسای ایاصوفیه

گفته می‌شود که وقتی امپراتور بیزانس یوستینیان برای اولین بار در سال 536 بعد از میلاد وارد کلیسای تمام شده خود شد، فریاد زد: "جل جلاله که من شایسته چنین کاری شناخته شده‌ام. ای سلیمان، من از تو پیشی گرفتم! کلیسای ایاصوفیه بیانیه متهورانه امپراتور به جهان، درباره ثروت و توانایی امپراتوری خود بود. با تبدیل شدن آن به مسجد، پس از فتح قسطنطنیه توسط ارتش عثمانی و تبدیل شدن آن به موزه در قرن بیستم، جذابیت توریستی استانبول با ایاصوفیه چند برابر شده است.

کلیسای ایاصوفیه

آدرس: ایا صوفیه میدانی، سلطان احمد
سایت رسمی: https://muze.gen.tr/muze-detay/ayasofya

کاخ توپکاپی در استانبول ترکیه

این کاخ باشکوه در کنار بسفر برای اولین بار توسط محمد فاتح در قرن پانزدهم ساخته شد. جایی بود که تا قرن نوزدهم سلطان‌های امپراتوری عثمانی بر سلطه خود حکمرانی می‌کردند. این مکان مجموعه وسیع نمایش خیره کننده‌ای از هنر اسلامی است. حیاط‌های مجلل که با کاشی کاری‌های پیچیده نقاشی شده جذابیت توریستی استانبول را هزار برابر می‌کنند.

کاخ توپکاپی در استانبول ترکیه

آدرس: Babihümayun Caddesi ، پارک Gülhane
سایت رسمی: https://muze.gen.tr/muze-detay/topkapi

مسجد آبی استانبول

هدیه‌ی سلطان احمد اول به پایتخت، این مسجد زیبا بود که امروزه به مسجد آبی معروف است. این مسجد که بین سالهای 1609 تا 1616 ساخته شد، پس از پایان کار باعث ایجاد خشونت در سراسر جهان اسلامی شد. زیرا دارای شش مناره بود که مناره هفتم سرانجام به مکه اهدا شد تا مخالفان را از بین ببرد.درست پشت مسجد آبی بازار آراستا قرار دارد. مکانی عالی برای توقف خرید. زیرا مغازه‌های صنایع دستی در اینجا سوغاتی‌های با کیفیت بالا می‌فروشند.نزدیک بودن این مسجد به بازار به جذابیت توریستی استانبول افزوده است.

مسجد آبی استانبول

اب انبار معروف استانبول

آب انبار باسیلیکا یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است. این تالار زیرزمینی عظیم و قصر مانند، که توسط 336 ستون در 12 ردیف پشتیبانی می‌شد، زمانی منبع آب امپراتوری را برای امپراتوران بیزانس ذخیره می‌کرد. این پروژه توسط کنستانتین بزرگ آغاز شد اما توسط امپراتور یوستینیان در قرن ششم به پایان رسید.بسیاری از ستون‌های مورد استفاده در ساختمان از سازه‌های کلاسیک قبلی بازیافت شده و دارای حجاری‌های تزئینی است. مشهورترین آنها پایه‌های ستونی هستند که به عنوان سنگ های مدوسا در گوشه شمال غربی با حکاکی های سر مدوسا شناخته می‌شوند. بازدید از اینجا بسیار خیره‌کننده بوده و ستون‌ها به زیبایی روشن شده و آب زلال در اطراف شما وجود دارد.آب انبار معروف استانبول یک دلیل محکم برای جذابیت گردشگری استانبول خواهد بود!

اب انبار معروف استانبول

آدرس: Caddesi Yerebatan ، Sultanahmet
سایت رسمی: https://www.yerebatan.com/fa
 

میدان هیپودروم در استانبول

هیپودروم باستانی توسط سپتیمیوس سوروس در سال 203 بعد از میلاد شروع شد و توسط کنستانتین بزرگ در 330 بعد از میلاد تکمیل شد. این مرکز زندگی عمومی بیزانس و صحنه بازی‌های باشکوه و مسابقات ارابه بود. امروزه، به جز بخش کوچکی از دیوارهای گالری در ضلع جنوبی، چیز زیادی از هیپودروم برای دیدن باقی نمانده است .اما آت میدانی (پارک)، که اکنون در محل آن ایستاده، محل آثار مختلف است.

در ضلع شمال غربی چشمه‌ای قرار دارد که توسط امپراتور آلمان ویلیام دوم در سال 1898 به سلطان عثمانی ارائه شد. سپس سه اثر باستانی به سمت جنوب غربی وجود دارد: ابلیسک مصری به ارتفاع 20 متر (از هلیوپولیس)؛ ستون مار توسط کنستانتین از دلفی به اینجا آورده شده است. و ابلیسک سنگی که در ابتدا با روکش برنز طلا پوشانده شده بود تا اینکه توسط سربازان جنگ صلیبی چهارم در 1204 به سرقت رفت.

تورهای نوروز 1401 با بهترین قیمت و کیفیت

میدان هیپودروم در استانبول

گرند بازار استانبول

برای بسیاری از بازدیدکنندگان، گشت و گذار در این شهر، مخصوصا در مراکز خرید استانبول اهمیت بالایی دارد.این بازار سرپوشیده عظیم اساساً اولین مرکز خرید جهان است که یک چهارم شهر را در برگرفته و با دیوارهای ضخیم، بین مسجد نوره عثمانیه و مسجد بیاضیت احاطه شده است. ورودی بازار از طریق یکی از 11 دروازه است. جایی که پیچ و خم کوچه‌های طاق دار، کنار مغازه‌ها و غرفه‌هایی که هر سوغات و صنایع دستی ترکی را که تصور می‌کنید می‌فروشند.گرند بازار نیمی از جذابیت توریستی استانبول را به دوش می‌کشد.

گرند بازار استانبول

کاخ دولما باغچه استانبول

کاخ مجلل و تزئین شده دولما باغچه تأثیر واضح تزئینات و معماری اروپایی بر امپراتوری عثمانی در قرن 19 را نشان می‌دهد. این بنا توسط سلطان عبدالمشید اول در سال 1854 ساخته شد و جایگزین کاخ توپکاپی به عنوان محل اصلی سلاطین شد. باغ‌های رسمی با چشمه‌ها، حوضچه‌های زینتی و تخت گل‌ها شکوفه دار شده‌اند.

کاخ دولما باغچه استانبول

آدرس: Dolmabahçe Caddesi ، بشیکتاش
سایت رسمی: http://www.millisaraylar.gov.tr/

کلیسای چورا استانبول

چورا در زبان یونانی به معنی "کشور" است.  این کلیسای زیبا (که در ابتدا کلیسای سنت نجات دهنده چورا نامیده می‌شد) درست بیرون دیوارهای شهر قدیمی قسطنطنیه قرار داشت. اولین کلیسای چورا احتمالاً در قرن پنجم در اینجا ساخته شده است. اما آنچه اکنون می‌بینید ششمین بازسازی ساختمان است زیرا در قرن 9 به طور کامل تخریب شد و چندین تغییر چهره از قرن 11 تا 14 انجام داد. این کلیسا (که اکنون موزه است) به دلیل موزاییک‌های شگفت انگیز جذابیت توریستی استانبول را بیش از پیش کرده است. 

کلیسای چورا استانبول

مکان: Kariye Camii Sokak ، Edirnekapi
سایت رسمی: https://ayasofyamuzesi.gov.tr/tr/content/kariye-m٪C3٪BCzesi

جذابیت توریستی استانبول؛ قدم به قدم با تور استانبول

می‌توانید با تور استانبول به راحتی به تمامی نقاط استانبول سفر کرده و بهترین خاطره‌ها را در این شهر به جای بگذارید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.